Your current browser seems to be outdated. This means that some features of the website are not available. Please update your browser.
Attention: some of the selected courses have overlapping schedules.
According to our information you currently have not yet passed a course
Your planning has not been saved yet
Attention! Your planning has courses in the same period with overlapping timeslots
Intercultural communication (2024/2025: period 1)
Course aim
- de verschillende linguïstische en communicatie-kundige benaderingen op het gebied van interculturele communicatie beschrijven, vergelijken en toepassen.
- een onderzoek opzetten naar interculturele communicatie in massacommunicatie (film, televisie, pers), publiekscommunicatie, face-to-face of digitale communicatie.
- onderzoeksresultaten toepassen ten behoeve van verbetering van intercultureel begrip.
- reflecteren op de invloed en gevolgen van verschillende culturele achtergronden op professionele en persoonlijke communicatie.
Course content
Additional information
Instructional formats
Explanation
Kennismaking met theorieën over interculturele en meertalige communicatie in verschillende contexten, delen van de cursus worden verbonden
SeminarExplanation
Verdiepen en toepassen van onderzoeksliteratuur, analyse- en reflectieopdrachten bespreken, onderzoek opzetten en uitvoeren.
Contribution
Van deelnemers wordt verwacht dat ze zich in samenwerking professioneel op stellen (afspraken maken over samenwerking, elkaar aanspreken op afspraken, etc.).
Preparation
Van de deelnemers wordt verwacht dat zij zich degelijk voorbereiden op de bijeenkomsten, d.w.z. literatuur bestuderen en opdrachten voorbereiden. Over de aard van de voorbereiding worden nadere afspraken gemaakt.
Examination
Paper
Required | Weight 30% | ECTS 2.25
Assignment
Required
Presentation
Required | Weight 20% | Minimum grade 5.0 | ECTS 1.5
Prelim
Required | Weight 50% | Minimum grade 5.5 | ECTS 3.75
Tentamen: Kennis van de behandelde literatuur, analyseopdrachten Nota: Onderzoeksvaardigheden
Entry requirements and preknowledge
Entry Requirements
No data about mandatory entry requirements is available.
Preknowledge
No data about preknowledge is available.
Languages
- Dutch
Course Iterations
Related studies
Themes
-
Inter cultural
- - Intercultural communication
- - Multiculturalism
Exams
Type | Date | Time | Location |
---|---|---|---|
Prelim | Friday 1 November 2024 | 11:00 - 13:00 |
Required Materials
-
ARTIKELEN• Jones, M. L. and Alony, I.: The cultural impact of information systems – through the eyes of Hofstede – a critical journey. Issues in Informing Science and Information Technology, 2007, 4, 407-419. • Jackson, Jane. (2014). Introducing language and intercultural communication. Abingdon, UK: Routledge. Hieruit hoofdstuk 7: Etnocentrism and Othering, 157-178 • Shadid, W. (2005). Berichtgeving over moslims en de islam in de westerse media: Beeldvorming, oorzaken en alternatieve strategieën. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 33(4), 330-346 • Nortier, Jacomine (2015). De rol van codewisseling in conversaties, zowel in gesproken taal als in gesprekken op internet., in: Praagse Perspectieven, 2 oktober 2015. • Smets, Younes, Dohmen, Boersma en Brouwer (2016). Sociale media in en rondom de vluchtelingennoodopvang bij Nijmegen. Mens & Maatschappij, Volume 92, Issue 4, dec 2017, p. 395 - 420 • Brandt, A. & K. Mortensen (2016). Conversation Analysis. In: Zhu Hua (Ed.)
-
ARTIKELENvervolg: • Messelink, A. & Thije, J.D. ten (2012). Unity in Super-diversity: European capacity and intercultural inquisitiveness of the Erasmus generation 2.0. Dutch Journal for Applied Linguistics, 1(1), 81-101. (download het artikel hier: http://www.jantenthije.eu/articles/) • Houtkoop, Hanneke, and Tom Koole. Hoofdstuk 7: Interactionele sociolinguistiek, uit: Taal in actie: hoe mensen communiceren met taal. Coutinho, 2000 • Dan Moulin (2011) Giving voice to ‘the silent minority’: the experience of religious students in secondary school religious education lessons, British Journal of Religious Education, 33:3, 313-326 • Tekst over interculturele competentie, te vinden op het Edina platform: https://edinaplatform.eu/intercultural-competencies/inleiding/interculturele-competentie
-
ARTIKELENRings, G., & Rasinger, S. (2022). The Cambridge introduction to intercultural communication. Cambridge, Cambridge University Press.
Recommended Materials
-
BOEKHua, Zhu (2019) Exploring Intercultural Communication: Language in Action. Routledge
Coördinator
B. Vertommen | B.Vertommen@uu.nl |
Lecturers
M.S. Ismangil | m.s.ismangil@uu.nl |
B. Vertommen | B.Vertommen@uu.nl |
Enrolment
Enrollment
From Monday 3 June 2024 up to and including Friday 21 June 2024
Late enrollment
From Monday 19 August 2024 up to and including Tuesday 20 August 2024
Enrollment closed
Permanent link to course page
Show in the Course-Catalog